Op de bus bij ...

Betrouwbaarheid voor alles

Als directeur van Woonstad ben ik op werkbezoek geweest bij één van onze vaste partners, Beers Service & Onderhoud. Zij voeren binnen het contract reparatieverzoeken / elektra werkzaamheden voor Woonstad uit. Shirley van Beers ontvangt mij hartelijk en laat mij met trots haar bedrijf zien. “We werken al meer dan 30 jaar voor Woonstad Rotterdam en met heel veel plezier”, zegt ze. Naast Woonstad werkt Beers ook voor andere corporaties, waaronder Vestia en Vidomes.

Man voor de dag

Daarna mag ik een ochtend op pad met Martijn, één van de zelfstandige vakmensen in dienst van dit gezellige familiebedrijf. Hij werkt al 13 jaar voor Beers. In het begin in de nieuwbouw maar sinds Beers zich meer richt op service & onderhoud is hij vooral daarin actief. Service & onderhoud vindt hij prettiger, het biedt veel afwisseling. Iedere dag is anders. Steeds nieuwe zaken en allerlei verschillende klanten. Hij wil graag voor klanten een goede en veilige oplossing bieden.

Liefst op Zuid

Martijn werkt het liefst op Zuid. Omdat hij in Ridderkerk woont is het logistiek makkelijk om in de ochtend op Zuid te beginnen. Dit geeft hem ook privé de nodige flexibiliteit en kan hij regelmatig zijn dochtertje naar school brengen. Martijn werkt volledig vanuit zijn telefoon omdat Beers volledig gedigitaliseerd is. De geplande reparatieverzoeken staan keurig overzichtelijk in zijn smartphone. Hij schakelt probleemloos van het verzoek naar de navigator. “Niet te veel verschillende soorten apparaten mee, dus alles in één hand is wel zo prettig”, geeft hij aan.

Het wordt er niet mooier op

De dag begint echt met het plaatsen van een groepenkast in de Polslandstraat. Gedisciplineerd en nauwgezet heeft Martijn deze klus vakkundig en vlot geklaard. Na een korte inspectie blijkt wel dat de trekschakelaar in de badkamer niet op de goede plek zit. “Raar! Wordt natuurlijk wel opgelost maar mooi is anders”.

Tussen het gesprek door

In de Groepstraat is bij een huurder het haakje van een intercom afgebroken. Een mobiel bellende klant doet voor ons de deur open. Tussen zijn gesprek door geeft hij aan wat er aan de hand is. Martijn heeft in een rap tempo de oude intercom van de muur die met rijkelijk veel kit aan de muur vastzit. De nieuwe intercom zit er in hetzelfde tempo weer op. Weer een tevreden klant, voor zover hij echt los is gekomen van zijn mobiele telefoon.

Trekschakelaar

Natuur stel ik Martijn de vraag wat er morgen volgens hem anders kan? “Trekschakelaars moet je niet meer plaatsen”, zegt Martijn resoluut. “Huurders moeten van hun apparaat de stekker afknippen en daar zijn nu wel betere oplossingen voor”. Dat is misschien wel iets duurder, maar de meeste klanten zijn zelf niet in staat om hun droger en wasmachine goed aan te sluiten. Wij kunnen dit vervolgens weer oplossen”.

Betrouwbaarheid voor alles

Het is ontzettend leerzaam om een ochtend mee te lopen met mensen die voor ons het verschil maken bij de klant. Beers is een betrouwbaar bedrijf waar wij al jarenlang succesvol mee samenwerken. Ik zag vooral trots en gemotiveerde medewerkers die het leuk vinden om klanten te helpen. Zij kiezen en gaan voor kwaliteit en veiligheid, ook al wordt het er soms niet mooier op.

Dit artikel is onderdeel van het tweede elektrotechniek magazine van Beers Elektrotechniek & Service
Alle magazines zijn te vinden op magazine.beerselektro.nl | Beers brengt verlichting! contact opnemen

Gerelateerd

Beers Elektrotechniek B.V.

Beers brengt verlichting!

Beers is een installatiebedrijf dat actief is in de bouwsector en gespecialiseerd is in Elektrotechniek en Service en Onderhoud. Met een aparte afdeling voor elk van deze twee vakgebieden, kunnen wij zowel grote bouwondernemingen, woningbouwcorporaties als particulieren van dienst zijn. Ons werkterrein bevindt zich vooral in Rotterdam en omstreken.

Bezoek website

Morsestraat 20
2652XG Berkel en Rodenrijs